Erika Jaand – ekstremalių kelionių entuziastė ir nuotykių pasakotoja, kuri pastaraisiais metais „pamirko“ tiek upėse, tiek dykumose, tiek kalnuose. Naujausias jos ištikimas partneris kelyje – RINOS Sandman 4.0 (Shimano GRX400) gravel dviratis. Su juo Erika jau spėjo nukeliauti nuo Pietų Ispanijos ir Gibraltaro iki Maroko, per Atlaso kalnus iki Saharos dykumos ir Merzougos smėlynų, o vėliau patikrino dviračio galimybes ir Vokietijos bei Austrijos Alpėse.
„Sandman 4.0 – tobulas įrankis kelionėms, ypač mano stiliui. Jis lengvas, greitas, tvirtas. Geriausia – kad galiu jį pakelti viena ranka ir be vargo pernešti ar patraukti į šoną.“ – Erika
[FOTO – HERO: Sandman 4.0 kalnuose / dykumoje]
Pirmas susitikimas: išpakavimas ir surinkimas
Iš pirmo žvilgsnio surinkimas gali gąsdinti, tačiau Sandman 4.0 atkeliauja paruoštas vartotojui: reikia tik keleto varžtų ir šiek tiek kantrybės. Erika prisipažįsta, kad vairui skyrė daugiau dėmesio – reikėjo tikslumo, tačiau bendrai procesas buvo „user-friendly“. Ne kartą išrinkusi ir vėl surinkusi dviratį kelionėms lėktuvu, ji dabar juokiasi galinti tai padaryti „užmerktomis akimis“.
Erikos įspūdis apie gavimą ir surinkimą: „Huh, puikus klausimas! Kai supratau, kad jis jau tikrai atkeliauja pas mane, truputį bijojau, jog galiu nesusitvarkyti pati. Bet tik išpakavus iš dėžės supratau, kad tikrai nebus jokių sunkumų – viskas paruošta labai user friendly sistema, tad didelio vargo tikrai nebuvo. Su vairu užtrukau ilgiau – reikėjo tikslumo. Teko truputį pasukti galvą, kaip pritvirtinti balnelį, sėdynės aukštį ir poziciją irgi teko pamėginti kelis kartus, kol radau tinkamą variantą.
P.S. Dviratį teko surinkinėti dar du kartus po pirmojo išpakavimo dėl skrydžio, tai dabar jau galiu jį surinkti užmerktom akim. O jausmas jį gauti – nerealus! Jaučiausi kaip penkiametė mergaitė, po Kalėdų eglute radusi savo išsvajotą žaislą.“
[FOTO: Išpakavimo akimirka – dėžė, detalės, pirmas surinkimas]
Kodėl Sandman 4.0 – idealiai tinka bikepackingui
Krovinių tvirtinimo taškai. Rėme ir šakėje įrengta daug mounting point’ų, todėl Erika gali susidėti priekinį, centrinį ir galinį krepšius taip, kaip patogu jos maršrutui ir reljefui. Lengvumas. Be bagažo dviratis „kaip lapas“, o su pilna apranga išlieka valdomas ir stabilus. Komfortas.ROCKBROS balnelis iš karto pasiteisino – kelionės pradžioje Erika net 10 dienų mynė be paminkštintų šortų. Saugumas.Hidrauliniai GRX stabdžiai leidžia jaustis užtikrintai: net ir leidžiantis serpantinais stabdymo galia išlieka tolygi ir nuspėjama. Vairo ergonomika. Ilgoms distancijoms – rankos nepavargsta; liko tik smulkūs „bike fit“ niuansai iki idealo.
Pastaba iš praktikos: skraidinant dviratį po vairu esantys stabdžių/pavarų trosai gali pernelyg užlinkti – verta saugiai užmaskuoti, pervesti ar papildomai apsaugoti.
Dizaino pastabos ir rekomendacija (Erikos pastebėjimas)
„Asmeniškai man dizainas puikus – labai patinka platus ir tvirtas rėmo konceptas. Iš pradžių galvojau, kad bus sunkus, bet carbon fiber daro savo. Išdėstymas taip pat labai geras (Priekinis, centrinis ir galinis krepšys) — visi jie puikiai telpa, galima koreguoti savo bagažo svorį pagal poreikį, todėl dviratis puikiai prisitaiko prie įvairių kelionės sąlygų ir skirtingų kelionių, bet turiu vieną pastabą: transportuojant dviratį lėktuvu po kelionių pastebėjau, jog po vairu esantys stabdžių bei bėgių perjungimo trosai per stipriai užsilenkia, ir gavosi taip, kad jie buvo truputį pažeisti. Dėl to teks juos keisti. Rekomendacija būtų – galbūt pakeisti tų trosų vietą arba bent jau patobulinti konstrukciją.“
Erikos žodžiais apie bikepacking’ą: „Sandman 4.0 (Mosquito) yra tobulas įrankis kelionėms, ypatingai mano stiliui. Dviratis lengvas, greitas, tvirtas. Pats geriausias jausmas – kai gali dviratį viena ranka pasikelti ir, jei reikia, be jokio vargo pasinešti ar patraukti į šoną. Kita gera dalis – tai tvirtinimo taškai, jų begalė. Tikrai lengva susidėlioti kelioninius daiktus taip, kaip nori. Yra tik vienas mažas minusas – vairo forma. Aerodinamika puiki, bet trūkumas tas, kad sunkiau rasti, pavyzdžiui, skambučio ar naktinės lempos tvirtinimą. Bet reziumė – dviratis tinka visiems: nuo pradedančio keliautojo iki profesionalo.“
[FOTO: Pilnai sukrautas dviratis su priekiniais/centro/galiniais krepšiais]
Maršrutai ir patirtys su Sandman 4.0
Malaga → Gibraltaras → Afrika. Startas Malagoje, judėjimas link Gibraltaro ir Tarifos, kur prasidėjo Afrikos etapas. Marokas.Chefchaouen mėlynieji senamiesčiai, Rabato ir Kasablankos krantinės, Marakešas, Atlaso kalnai ir Saharos atviri plotai iki Merzougos smėlynų – smėlis, žvyras, akmenys ir net liūties balos. Alpės. Prieš kelionę– testai Vokietijos ir Austrijos kalnuose: ilgi įkalnių/nuokalnių ruožai, serpantinai, atviri orai.
„Dviratis įveikė viską – be kaprizų, be streso, be galvos skausmo.“ – Erika
Erikos maršrutas (jos žodžiais): „Šiuo dviračiu pradėjau kelionę pietų Ispanijoje - Malagoje, kirtau Gibraltarą, pasiekiau Tarifą ir įriedėjau į Afriką. Maroke myniau per Chefchaouen, aplankiau Rabatą, važiavau Atlanto pakrante iki Casablancos, pasiekiau Marakešą. Įveikiau didingus Atlaso kalnus iki pat Sacharos dykumos ir nusileidau iki pat Merzougos smėlynų. Grįžau ratu atgal. Dviratis jau išbandytas ir Alpėse – tiek Vokietijos, tiek Austrijos kalnuose. Keliai? Įvairovė: ilgi asfalto ruožai, serpantinai kalnuose, žvyrkeliai, smėlio kopos, akmenuoti ruožai, lietaus balos. Dviratis įveikė viską – be kaprizų, be streso, be galvos skausmo. O dar laukia keliai per visą Europą... ir, žinoma, gražioji Lietuva. Apibendrintai, dviračio modelis yra pritaikytas ilgų distancijų kelionėms, nepaisant to ar su bagažu ar be jo dviratis - jo valdymas stabilus.“
Kodėl šie keliai traukia dviratininkus
Andalūzija (Malaga – Gibraltaras – Tarifa)
Šiltesnis klimatas didžiąją metų dalį, pakrantės keliai su ilgesniais, bet nuosaikiais pakilimais ir nuostabūs vaizdai į Viduržemio jūrą daro šį ruožą itin malonų. Gravel mėgėjams – daugybė žvyrkelių atšakų nuo pagrindinių kelių, o Tarifa garsėja vėjais, todėl kelionės gali būti ir greitos, ir sportiškos. Logistika paprasta: gausu nakvynės vietų, vandens punktų, kavinių.
Marokas (Marakešas – Atlaso kalnai – Atlanto pakrantė – Sachara)
Marokas siūlo didžiausią kontrastų amplitudę: nuo Marakešo skersgatvių iki serpantinų Atlaso kalnuose ir plačių dykumos plynaukščių. Dykumų atkarpos (žvyras, kietas molis, smėlio ruožai) patinka ieškantiems nuotykio ir techninių įgūdžių – būtinas tinkamas slėgis padangose ir protingas bagažo svorio paskirstymas. Atlanto pakrantėje – ilgos, atviros atkarpos su nuosaikiu profiliu ir vėju, puiku ilgoms ištvermės dienoms.
Alpės (Vokietija / Austrija)
Alpėse rasi tolygiai įrengtą infrastruktūrą: kokybiškas asfaltas, aiškiai suženklinti dviračių maršrutai, dažni vandens šaltiniai ir kalnų miestelių nakvynės. Serpantinai leidžia kontroliuoti ritmą, o ilgi nuokalnių ruožai išmėgina stabdžių valdymą ir padangų sukibimą. Vaizdai – epiniai, o maršrutai pritaikomi tiek ilgiems ištvermės važiavimams, tiek trumpiems „kopimo“ iššūkiams.
Ką turėti omenyje planuojant
Sezoniškumas: karštis pietuose vasarą, vėjas pakrantėse, sniegas/ledas aukštumose pavasarį/rudenį.
Padangos: universalios 38–45 mm su tvirtesnėmis šoninėmis sienelėmis suteiks saugumo pereinant nuo asfalto prie žvyro.
Hidratacija ir maistas: dykumų/aukštumų ruožuose planuokite vandens atsargas ir kalorijų „langus“.
Svoris: kilstelėti viena ranka – natūralu, pernešti kliūtis – paprasta.
Kontrolė: GRX stabdžiai ir rėmo tvirtumas įkvepia pasitikėjimą ilguose nusileidimuose.
Ergonomika: vairo pozicija sumažino rankų nuovargį, išliko tik smulkūs fine-tuning darbai.
Erikos palyginimas su ankstesniu dviračiu: „Anksčiau turėjau Cube Nuroad PRO 2022 Black, ir skirtumai tarp jo ir Sandman 4.0 yra didžiuliai. Pirmiausia, Sandman dviračio RockBros sėdynės patogumas yra nerealus – kelionės pradžioje aš net nenaudojau specialių dviratininkų šortų pirmas 10 dienų, nes nebuvo jokio diskomforto. Vėliau, kai pradėjau minti į kalnus ir didinti atstumus, pradėjau naudoti, bet net tada nebuvo jokių problemų. Dviračio svoris – nerealiai lengvas! Be bagažo jis buvo kaip lapas, o su bagažu taip pat neturėjau jokių problemų. Nebereikia nusiimti krepšių kelyje ar net nakvynės vietose, galiu lengvai privažiuoti ir pasiekti bet kokią vietą. Stabdžiai – puikūs, reaguoja greitai ir patikimai. Leki nuo kalno ir nesijauti nesaugiai, nes žinai, kad stabdžiai veiks puikiai ir sustosi laiku. Vairo pozicija – ypatingai gera! Dabar nejaučiu jokio skausmo rankose – tai man nauja ir labai džiuginanti patirtis. Tačiau dar reikia atlikti šiek tiek bike fit ir rasti tinkamą rankų poziciją tarp vairo, pavarų ir stabdžių. Tai būtų vienintelis minusas šiuo metu, bet planuoju tai sutvarkyti prieš kitus iššūkius.“
Kur sekti Eriką ir pamatyti Sandman 4.0 veiksme
Instagram:@erika_jaand – nuotraukos, trumpi pasakojimai, „behind the scenes“ iš didžiųjų iššūkių.
YouTube:Erika Jaand – nuotykiai ir kelionės, patirčių pasidalinimai.
[FOTO: YouTube kadras iš „Unboxinu…“ video / Afrikos kelionės epizodo]
Išvados
Erikos patirtis aiškiai patvirtina: Sandman 4.0 – tai lengvas, patikimas ir universaliai pritaikomas gravel dviratis, kuris leidžia drąsiai planuoti tiek asfaltuotas distancijas, tiek žvyrą, smėlį ir akmenuotas atkarpas. Nuo Ispanijos pakrančių iki Saharos kopų ir Alpių serpantinų – Sandman 4.0 išlieka stabilus ir komfortiškas.
Kelionė tęsiasi – nuo Europos iki Afrikos ir atgal.
Pilna Erikos Sandman 4.0 specifikacija
(remtasi oficialia Sandman 4.0 GRX400 komplektacijos kortele; kai kurios dalys kelionių metu galėjo būti atnaujintos/pakeistos)
Rėmas: RINOS TORAY T800 karbonas
Šakė: RINOS TORAY T800 karbonas
Svoris (pilnas):9,8 kg
Vairalazdė: RINOS karbonas 420/440 mm
Štuceris (stem): RINOS karbonas
Sėdynės stovas: RINOS karbonas 27,2 mm
Sėdynė:ROCKBROS
Perjungėjų rankenėlės:Shimano GRX ST-RX400
Galinis perjungėjas:Shimano GRX RD-RX400
Švaistiklis:Shimano GRX FC-RX600 46/30T
Kasetė:Shimano CS-HG500 11–34T
Grandinė:Shimano HG601-11
Stabdžiai:Shimano GRX BR-RX400hidrauliniai
Ratų komplektas: RINOS 700C x 28H su Novatec stebulėmis
Padangos:CST 700×40C (gravel) su šoninės sienelės apsauga
Vožtuvai: Presta 60 mm
Dydžiai: XS (50) / S (52) / M (54) / L (56) / XL (58)